בובקט לעבודות עפר

בובקט הוא מכשיר ממונע שנמנה עם צי הציוד המכני ההנדסי. בעברית קוראים לו מחפרון, ומכאן ניתן להבין שמדובר במכשיר שנועד לעבודות חפירה. בדרך כלל, משתמשים בו לביצוע עבודות עפר באתרי בנייה.

מחפרון, או בשמו הלועזי: בובקט, הוא מכשיר שמיועד בעיקר לעבודות עפר. הוא שייך לצי של ציוד מכני הנדסי והוא משמש עובדים באתרי בנייה לחפירה של בורות עבור עבודות עפר או מגוון עבודות פיתוח.

המחפרון הוא למעשה מכשיר שמבוסס על הטרקטור, שעל גבי הזרוע שלו יש את חפירה. העובד שמפעיל אותו יכול להשתמש לפי צורך בדלי, במפסק או במקדחה.

בובקט הוא מכשיר שקיים לצדנו כבר יותר מ 40 שנה, ומאז ומתמיד הוא שימש את העובדים באתרי הבנייה, וכך גם היום. בין השאר, תראו את השימוש בו בקרב מהנדסים וקבלני עפר, בשל היתרונות הרבים שיש לו. עם המחפרון אפשר לבצע מגוון עבודות בנייה וחפירה, כולל הריסה של קירות, חפירה של בורות או תעלות, שבירת ריצוף או אספלט, סלילה של כבישים ועוד.

הגרסה הקטנה של המחפרון

לכל מחפרון יש גרסה קטנה שלו שנקראת מיני מחפרון, או מיני בובקט. שניהם מבצעים את אותן העבודות בדיוק, שכאמור אלה עבודות עפר, עבודות חפירה, בנייה ופיתוח תשתיות (כבישים). אבל, יש ביניהם הבדל והוא כמובן הגודל שלהם, ומכאן ה"מיני" שהתווסף בתחילת שמו של המכשיר. המיני מחפרון הוא כמו כל מחפרון אחר, אבל הוא קטן יותר מהמחפרון הסטנדרטי.

מדוע להשתמש במכשיר הקטן ולא במכשיר הרגיל? לגרסה הקטנה של המכשיר יש יתרון גדול כאשר צריך להשתמש בו במקומות שאליהם הגישה של המכשיר הרגיל אינה אפשרית, או קשה במיוחד. המיני נכנס לתמונה במקרים כאלו, ובעזרתו מצליחים להתגבר על הקושי.

בנוסף לכך, יש לציין שכמו הגודל שלו, גם המשקל שלו קטן יותר ולכן יותר קל לשנע אותו מנקודה אחת לאחרת; לא צריך משאית גדולה וכבדה כדי להעביר אותו, ומספיק משאית במשקל בינוני. בכל מקרה, הוא מספק עבודה באותה איכות כמו האב-טיפוס שלו.

עבודה בטיחותית במחפרון

על גבי המחפרון יכול להיות רק מי שהוכשר לתפעל אותו ולנהוג בו. מדובר בפרמטר בטיחותי חשוב ביותר שאין לעקוף אותו, לא משנה באיזה אתר בנייה נמצאים. מי שנוהג במכשיר צריך רישיון לטרקטור או להיות בעל רישיון נהיגה שעבר הכשרה מקצועית לנהיגה במכונה ניידת במרכז הדרכה שקיבל אישור ממשרד התחבורה.