הכלים שכל קבלן צריך

ארגז כלים הוא לא הדבר היחיד שמשמש קבלן בעת ביצוע העבודה שלו. בנוסף, יש כלים ממונעים כבדים כמו מיני חפרון שבלעדיהם הקבלן לא יוכל לעשות את העבודה שלו ביעילות ובמהירות.

שיפוץ מקיף לנדלן כזה או אחר הוא עניין שבדרך כלל נמשך מספר חודשים. במהלך התקופה הזו, קבלן השיפוצים אחראי על ניהול עבודה פיזית מרובה שכוללת בין השאר הריסות. לאורך כל תקופת השיפוץ, הוא צריך הרבה יותר מארגז כלים פשוט, שאותו יש לרבים מאתנו בבית.


מלבד ארגז הכלים הסטנדרטי ושלל האביזרים והחומרים שניתן להשיג בכל חנות עשה זאת בעצמך, יש לעתים צורך בציוד מכני, ממונע וכבד, שמיועד לסלילה או חפירה, ואפילו לעבודות של אינסטלציה ועוד. במקביל לעבודה הקשה, צריך גם לשמור על הניקיון בסביבת הנדלן שעובר שיפוץ, בעיקר כדי לשמור על הסביבה בטיחותית ולא ליצור נזק סביבתי לדיירים האחרים בסביבה. בין השאר, הקבלן צריך מיני מחפרון שמיועד לחפירות, לדוגמא כאשר רוצים לבנות בריכת שחייה פרטית בחצר של הבית.

מיני מחפרון משמש את הקבלן גם עבור עבודות בנייה מורכבות, ולא רק במגזר הפרטי כי אם גם עבודות ברשות העירייה או המדינה, כדוגמת סלילה של כבישים חדשים.



אם כן, אם לדוגמא הקבלן נדרש לרצף בבטון את החצר של הבית, הוא יוכל להשתמש במחפרון כדי לחפור באדמה ולהפוך אותה כחלק מהכנת הקרקע לריצוף, והוא יוכל לשמש גם במקרה של החלפת ריצוף קיים.
יש עוד מכשירים נוספים שכל קבלן מקצועי צריך שיהיו לו בהישג יד, או לכל הפחות שיהיה לו איש קשר, בעל מקצוע שאליו הוא יוכל להתקשר ולהזמין אותו לביצוע העבודה.

אם המחפרון עוזר לקבלן לבצע עבודות חפירה, הוא צריך גם מכשיר שיעזור לו בפינוי של הפסולת, ולכן גם מכשיר שכזה נמצא בכל מתחם בנייה או שיפוץ.


בטיחות מעל הכל

הקצב שבו העבודה של הקבלן מבוצעת היא חשובה מאוד, אבל לאורך כל תקופת הבנייה או השיפוצים, אל לקבלן להתפשר על נושא הבטיחות והיא למעשה הדבר החשוב מכל.


כחלק מכך, לא רק האופן שבו העובדים משתמשים בציוד הוא בעל חשיבות רבה, אלא גם הציוד עצמו- האם מדובר בציוד איכותי ובטיחותי שיש לו את האישורים המתאימים? בין אם מדובר במחפרון או בכלי מכני אחר, חשוב לבדוק את התקינות שלו לפני תחילת ביצוע העבודה.